Anasayfa Anasayfa
Basın Odası Basın Odası
Sık Kullanılanlar Sık Kullanılanlar
Portallar Portallar
Site Haritası Site Haritası
Bize Ulaşın Bize Ulaşın
DÜZCE BELEDİYESİ
E-Belediye Düzce Belediyesi Facebook Sayfası Düzce Belediyesi Twitter Sayfası
Hukuk İşleri Müdürlüğü

YETKİ, GÖREV ve SORUMLULUKLARI

  • Hukuk İşleri Müdürlüğünü temsil etmek
  • Harcama yetkisini kullanmak
  • Belediyenin taraf olduğu davalarda avukatlık aracılığı ile Belediyenin temsil edilmesi
  • Görüş istenmesi durumunda avukatlık aracılığıyla görüş belirtmek
  • Müdürlüğünün Bütçesini hazırlamak / hazırlatmak.
  • Müdürlüğü bazında Stratejik Plan hazırlık çalışmalarını yürütmek ve hazırlanmasını sağlamak.
  • Gerekli görüldüğünde ilgili yönetmelik hazırlamak ve çıkartmak.
  • Birimlerden ve diğer Kamu Kurumlarından gelen evrakları inceleyerek, bir işlem gerektiriyorsa işlemi yaptırtmak ve kontrol etmek. Bir işlem gerektirmiyorsa dosyasına kaldırtmak.
  • 1136 sayılı Avukatlık kanununa göre Hukuk Müşavirliği hizmetlerini vermek.
  • Açılacak olan davaları açmak
  • Açılmış olan davalara cevap vermek
  • Bu davaları yerel ve üst mahkemelerde temsil etmek ve duruşmalarına girmek
  • Açılmış olan ve açılacak olan icra takiplerini yapmak
  • Belediye encümeni, Belediye Meclisi ve Belediyenin diğer Müdürlüklerince sorulan hukuki konulara görüş belirtmek
  • Belediye Başkanının verdiği özel görevleri yerine getirmek.
  • Gerekli gördüğünde mevzuatlarla ilgili bilgilendirme seminerleri vermek.
  • Belediye avukatlığında devam eden davaların listesini tutup sınıflandırmasını yapmak.
  • Birimlerden gelen evrakları inceleyerek, bir işlem gerektiriyorsa işlemi yapıp müdürün onayına sunmak. Bir işlem gerektirmiyorsa dosyasına kaldırmak.
  • Mahkemeden gelen evraklara verilecek yanıtlar konusunda birimlerden bilgi ve belge isteyip, gelecek yanıtların süresini takip etmek.
  • Mahkemeden gelen evrakları inceleyerek, bir işlem gerektiriyorsa işlemi yapıp avukatın onayına sunmak. İşlem gerektirmiyorsa değişikliği dava listesine işleyip, evrakı dosyasına kaldırmak.
  • Diğer kamu kurumlarından gelen evrakları inceleyerek, bir işlem gerektiriyorsa işlemi yapıp müdürün onayına sunmak. Bir işlem gerektirmiyorsa dosyasına kaldırmak.
  • Gelen evrak - giden evrak dosya ve listesini takip ve tanzimini yapmak.
  • Mahkemelerde ve büroda yapılacak harcamalar için ödeme evraklarını yapmak.
  • İşyeri açma ve çalıştırma ruhsat talep dosyalarını hukuki yönden inceleyerek ruhsat verilecek ve verilmeyecek yerleri tespit etmek